Taneční festival přišel s nabídkou volného tréninku a my s Katkou jsme si zaplatily každá dvě hodiny. Když si vyzvedáváme lístek na vstup, Maty nám ťuká na rameno „Viděly jste, viděly jste?“ A nenápadně ukazuje na opáleného blonďáka v pestré teplákovce. Katka se začne usmívat a souhlasně přitakává. Já, jako obvykle, potřebuji nápovědu... Mirko Gozzoli – jeden z nejlepších standarďáků světa, je tu s námi. A podal si s Matym ruku a asi ho i skoro poznal (Maty s ním měl jednou lekci). Maty už má splněno.
Čekáme na vstup do sálu a Maty s Káťou zapředou poměrně vášnivou diskuzi na téma, co je v jakém tanci lepší. S Katkou se navzájem pošťuchujeme a upřímně bavíme, jaké zaujetí ti dva mají. Přesně do chvíle, než si uvědomíme, že debatují o tom, jaké úpravy v sestavách udělají nám… Já poslední týden netrénovala vůbec a Katka teprve nedávno přidala do svého repertoáru paso doble. V určený čas nás pustí do tréninkového sálu. Připomíná spíš sál koncertní: vysoký strop a všude okolo těžké černé závěsy. Pro nás je ale nejvíc podstatný parket. Maty se rozkročí, zapře si ruce v bok ve svém typickém gestu a zahledí se kamsi na obzor, kde lze tušit konec parketu. Chvíli tak stojí, pak se zprudka otočí a s nadšením pronese „To asi odpovídá“, čímž naráží na fakt, že parket ve Winter Gardens je považován za největší a běžné taneční sály se k jeho rozloze ani nepřibližují. „Budeme muset přeskládat sestavy, aby to dávalo smysl“. Začíná se dostávat do ráže a mně bleskne hlavou, jestli to mám brát jako poklonu, že mi věří, že to zvládnu, nebo že prostě jen samým nadšením zapomněl, s kým vlastně mluví. Kloním se k druhé možnosti. „Neboj, to půjde. Jen si prostě musíš držet kontakt v kyčli. Však víš“. Vím. Kyčelní kloub je kloub kulovitý, ideálně formovaný pro pohyb všemi směry. Hluboké zasazení pánevní kosti sice poněkud zmenšuje rozsah pohybu, ale zároveň z něj činí dokonalý gyroskop každého tanečního páru. Když má pár dobrý kontakt v kyčelním kloubu, pohybuje se dobře v horizontálních (vpřed a vzad) i vertikálních (zdvihy a snížení) směrech. Vím to. Teorii mám zmáknutou na výbornou. Zbývá vyřešit jediné – aby se teorie potkala s praxí, což se u mě zatím úplně neděje.
Dvě hodiny utečou jako voda. S Katkou se jdeme seznámit s Nickem, předat perník a vyřídit registraci. A tak poprvé vstupujeme do celosvětově nejznámějšího tanečního sálu. Prostor je to opravdu velkolepý. Bohaté zdobení, mohutné lampy.